.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
در سالروز ورود آزادگان و تجلیل از سید آزادگان مازندران؛
کتاب " از فیضیه تا الرشید رونمایی شد
همزمان با ۲۶ مرداد سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی، آیین رونمایی از کتاب «از فیضیه تا الرشید» مجموعه خاطره حجت الاسلام آزاده «محمدحسن جمشیدی» ظهر امروز با حضور نماینده ولی فقیه در استان مازندران و جمعی از مسئولین برگزار شد.
رونمایی از کتاب از فیضیه تا الرشید در سالروز بازگشت آزادگان


نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: در سالروز بازگشت آزادگان رونمایی از کتابی که پر از خاطرات دوران اسارت است به قلم محمد حسین جمشیدی را خواهیم داشت.

به گزارش شمال نیوز، پیش از ظهر امروز طی آیینی رونمایی از کتاب فیضیه تا الرشید به قلم محمدحسین جمشیدی یکی از آزادگان دوران دفاع مقدس در دفنر نماینده ولی فقیه در مازندران صورت گرفت.

آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران در این مراسم طی سخنانی گفت: در سالروز بازگشت آزادگان رونمایی از کتابی که پر از خاطرات دوران اسارت است را خواهیم داشت.

وی اعلام کرد: حجت‌الاسلام محمدحسین جمشیدی هم در انقلاب از با صلابت‌ترین افراد انقلابی بود از سال ۴۲ در خدمت امام خمینی (ره) بود و در دل حوادث زندگی کرد، وی در دفاع جنگ رزم و کارزار نظامی تفنگ به دست گرفت و حضور فعال داشت و هم تجربه ۱۰ سال اسارت را با افتخار و عزت و تاثیرگذاری بسیار مثبت داشته است.

 

 

 

محمدی‌لائینی ابراز کرد: حاج آقا جمشیدی نمایندگی مردم در مجلس شورای اسلامی  در سه دوره پیاپی داشت، در شهرهای شرق مازندران آثار کلان و مهمی را از خود برجای گذاشت، در انقلاب جنگ و دفاع مقدس در سنگر نمایندگی و هم خدمات اجتماعی موثر و مهم‌تر اینکه انقلابی باقی ماند و تمام عشقش انقلاب است‌.

نماینده ولی فقیه در مازندران اضافه کرد: افتخار پدر شهید بودن و جانباز بودن از دیگر ویژگی وی است.

وی متذکر شد: سفارش من این است که جوانان این کتاب را بخوانند تا فرهنگ نسل به نسل منتقل شود، مسوولان هم بخوانند تا بدانند این مدیریت‌ها نتیجه چه خون دل خوردن‌ها و چه مجاهدت‌ها است و خودشان را مدیون بدانند.

محمدی لائینی گفت: مسؤولان باید امانت‌دار این ارزش‌ها باشند، این قبیل آثار باید خوانده شود همچون وصیت‌نامه شهدا است، فریفته دنیا و پست و مادیات نشویم به سمت فساد نرویم، خدا را شاکریم که یک مبارزه جدی با این فسادها در حال اجرا است امیدواریم بهتر از این عمل شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران تاکید کرد: متولیان فرهنگی باید هم این کتاب را بخوانند و هم ترویج کنند، باید با رویایی با فرهنگ مهاجم بتوانیم فرهنگ خودمان را نشر بدهیم به مسائل خودمان توجه کنیم.

این مسؤول بیان کرد: سختی مخاطره دوران اسارت آزادگان را فراموش نخواهیم کرد، آنقدر خاطرات زیبا وجود دارد که گفته نشده است.

در ادامه سردار عبدالله ملکی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در مازندران با اشاره به سالروز بازگشت آزادگان، بیان کرد: ما به عنوان یک خادم در حوزه فرهنگ جهاد ایثار وحفظ ارزش‌های دفاع مقدس دست پدر شهید جمشیدی را می‌بوسم چرا که خاطرات را به خوبی روایت کردند.

وی با اشاره به اینکه ما در حوزه نشر و ترویج ایثار شهادت خیلی عقبیم، گفت: تمام هشت سال دفاع مقدس گنج است و ما تنها بخش کوچکی را استخراج کردیم، ستاد تدوین با همکاری کنگره متولی چاپ کتاب خاطرات هستند، ولی کم است همه باید در این حوزه بسیج شوند.

ملکی با بیان اینکه ۲۵۰ کتاب در حوزه دفاع مقدس چاپ کردیم با در حوزه آزادگان قوی‌تر عمل شود،افزود: در حوزه رزمندگان کتاب "لشکر ۳۰ گرگان" را نوشتیم، "کارنامه لشکر ۲۵ کربلا" هم توسط دفتر مطالعات سپاه در حال تدوین است، خاطرات زیادی از رزمندگان در نیروهای مسلح در حال جمع‌آوری است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در مازندران اضافه کرد: در حوزه خاطرات بانوان اتفاقات خوب و اقدامات امیدوار کننده در حال انجام است.

ملکی تاکید کرد: امیدواریم در این حوزه همه بسیج شویم اگرچه نسبت به برخی استان‌ها جلوییم ولی به خودمان نمره قبولی نمی‌دهیم.

 

 

 

سپس عباس زارع مدیرکل فرهنگ و ارشاد مازندران با اعلام اینکه این برنامه یکی از فعالیت‌های کمیته فرهنگی و انتشارات است، بیان کرد: ریاست این کمیته بر عهده مدیر‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است که در حوزه رونمایی از کتاب در حوزه ایثار و شهادت برنامه‌ریزی داشتند.

وی افزود: این کتاب سند تاریخی در حوزه دفاع مقدس است امیدواریم با همکاری همه دستگاه‌ها با بیان خاطرات رزمندگان به انتقال مفاهیم ایثار و شهادت و انتقال به نسل جوان بیشتر مشکلات امروز جامعه را از بین ببریم.

زارع ضمن تشکر از دست اندرکاران چاپ این کتاب گفت: با همکاری انتشارات پیام مازندران این کتاب به چاپ رسید.

به گزارش فارس، در این مراسم بخشی از خاطرات آقای جمشیدی توسط خودشان و همرزمان و آزادگان بیان شد.

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.083 seconds.